Sjuk och mördbultad..

Nikon D5100 & Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro Bild från dag på knäpphästen...

Skrev ju att jag började känna mig krasslig igår, bara nåntimme efter de så mådde jag skit mysko.. Feber, frös, mådde illa, ont i huvet och ont magen, känns som hela kroppen balla ur :( Inte skoj! Kände mig dock bättre idag, men fortfarande seg så var hemma från jobbet..

Passade på att åka till stallet tidigt medans de va ljust och ta en ritt utomhus, gick väll inte helt som planerat dock!! Hästfan, (haha Play jag älskar dig men vafan ibland fattar man fan inte va de håller på med??!) va helt jävla hyper och knäpp i bollen.. Eftersom ridhuset är avstängt och de är mörkt ute annars när jag rider har jag bara kunnat skritta henne, och idag fick Play nog och bomben inom henne exploderade minst sagt!!
Börja med när jag skulle hoppa upp barbacka så började hon fara iväg! Sen efter vi gått 30 meter får hon nå jävla bock utfall när vi mötte en annan häst.. Efter de kändes hon tokfin, all energi samlad på ett bra sätt.. Kom sen ut på en åker nån kilometer senare coh då kände jag att hon ville exploder hela tiden om hon inte fick som hon ville.. Är inte speciellt kaxig när man sitter barbacka och VET hur jävla kraftiga hennes dampattacker är när hon är så koko i huvudet! När vi började vända hemmåt taktade hon som en tok och jag tänkte fine hon får fan göra de för om jag tar i henne nu kommer hon köra rodeo och jag som kände mig halv krasslig hade ingen lust med de IGEN!! Så längde tyglarna så hon fick takta på, tror du inte fan hästkraken flyger rakt upp i luften, åt sidan ja åt alla jävla håll så jag druttar av rakt i den frysta marken. Wiiie jag som redan mådde halvbra :( Bestämde mig för att gå hem med henne eftersom jag tror aldrig Play hade accepterat att stå stilla medans jag skulle hoppa upp igen så hyper som hon va.. Så vi trask på hemmåt och under den tiden höll jag väll på att få hästen halft över mig och upp i knät eftersom hon skulle flyga åt alla möjliga håll.. Hon till och med skulle trava ut med mig när jag ledde henne ut i hagen efteråt.. Brottom, brottom!!

Så nu tycker jag dem kan bli klara med ridhuset och att de kan bli lite varmare så Play inte blir så förbannat pigg och hyper som hon är nu!! Då kanske de går att rida henne igen?!! :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback