Stora Ekeby


Nikon D5100 & Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro
Har inga nya bilder i kameran efter helgen så får bli lite från arkivet.. Hoppas på inspration när boken kommer :)

Igår hade jag morgonfosringen, upp i ottan för att fodra alla hästarna! Efter dem fått mat, fått täckena bytna, och blivit utsläppta så fixade jag alla andra sysslor som ingår i utfodringen.. Därefter fixade jag och Fredrik Play redo för att lastas.. Hon gick in snällt den här gången också, hon har blivit så duktig :) Sen for vi av till Stora Ekeby!

Play va väldigt mjuk igår, speciellt i galoppen! Trodde hon skulle vara mer taggad än hon va men hon skötte sig fint :) Först när vi var inne i ridhuset va vi där själva, så jävla gött.. Men slutade med att de va ca 8st där inne sen.. De värsta va att dem som va där inne va små ungar som inte kunde ridhusreglerna.. Höll på o krocka med nån liten ponny en gång, men de gick bra :P Kan tänka mig att Playis har lite träningsverk idag så hon ska bara skrittas idag, emorrn är de Boel träning igen, kul :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback