30 sekunders experiment

Nikon D800 & Tamron SP AF 90mm f2.8 Di MACRO 1:1 Slutartid på 30 sekunder
 
Igår begav jag mig ut till Östra Mälarstrand med Cissi och Fredrik som följeslagare för att experimentera lite med kameran och stativet. Har alltid velat testat tagit kort på vattnet med lång slutartid så jag bestämde mig för att jag banne mig skulle testa det igår. Dock var det väldigt stilla på vattnet så det var inte mycket vatten som sköljde över stenarna som jag ville men jag tycker det blev rätt häftigt ändå, ser nästan ut som vattnet lyser. Helt klart inte sista gången jag testar på det här, nästa gång åker jag ut när det är lite mer vågor på vattnet och ser hur resultatet blir då (drömmen hade ju vart att ta kort på vattenfall med lång slutartid men de är inte så gott om dom här i vässan haha). Dock är det högsta på inköpslistan en fjärrutlösare till kameran, ett måste vid sånna här fotograferingar.


Kommentarer
Postat av: KMStyle

helt underbara bilder! trodde den första bilden var ett berg med moln först innan jag såg att det var vatten :)

Svar: Haha ja skulle nästan kunnat vart det! Tack snälla :D
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2013-07-26 @ 00:47:26
URL: http://kmstyle.blogg.se
Postat av: Lina holmbom

Vad använder du för ISO-tal när du fotar med lång slutar tid? Underbara färger i dina foton! =)

Och bilden på Bravour var såå snygg!! Lite partisk är jag då jag har en 2 åring efter han + ett sto som är dräktig ;) haha

2013-07-28 @ 12:03:02
URL: http://skrotpiloten.blogg.se
Postat av: Anna

Fantastiska bilder :-)

Svar: thank you darling :D
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2013-07-28 @ 22:41:31
URL: http://Anname.blogg.se
Postat av: Susanne

Wow så många fina bilder du lagt in. Jag har själv varit inne på att testa just vatten och lång slutartid. Använde du något gråfilter här???
Kram och hoppas allt är bra med dig =)

Svar: Tack :) Nej inget gråfilter här inte! Jodå det går väll ann, hur är det själv? Kram
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2013-08-12 @ 04:18:26
URL: http://nattsyrransphoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback