Min kamerautrustning

 
Kelly Moore finns i många olika modeller och i en hel drös med färger! Går att beställa via fotobag.se
 
 
Uppgradera mig till Nikons D800 hus hösten 2012 och är helt klart det bästa köpet. Kul att fota med fullformat och tycker kameran förvaltar färgerna mycket bättre än mina förra amatör hus (D60 och D5100), men tur är väll det då prisskillnaderna är väldigt olika. Har även ett batterigrepp till huset som ni ser på bilden över.
 
 
Köpte mitt Tamron objektiv som är den gamla modellen utan VR (vet inte vad deras egna förteckning heter) precis strax innan dom började gå ur sortimentet. Väldigt glad att jag fick tag på en av dom då den nya modellen har VR som såklart skulle vara bra och ha men prislappen är betydligt högre på den än mitt objektiv.

 Det här objektvet använder jag vid porträtt, lite naturfoto men mest när jag är på hästtävlingar och fotograferar då detta är mitt ända zoomobjektiv som används.
 
 
Åhh det här måste vara det mest prisvärda och mest använda objektivet i min kamerväska. Ett allround objektiv som du kan använda till mycket och såklart med f 1,8 så släpper den in mycket ljus. Skulle vilja ha ett f1,4 eller ett 1,2 hellst men detta objektiv är helt klart en bra början.
 
Detta använder objektivet använder jag till allt men är väldigt tacksamt att ta porträtt med. Funkar såklart väldigt bra i mörkare förhållande då man inte behöver höja ISOt så mycket som när man har en högra siffra i F-talet.
 
 
Det här objektivet använder jag mest till macrofotografering men kan också användas med bra resultat med motiv lägre från linsen. Används mest på vår och sommar tiden då det finns fina blommor och insekter att fotografera. Ett kul objektiv att fota med då man får insyn hur världen på nära håll ser ut.
 
 
Använder inte det här objektivet så mycket längre som jag önskat, detta beror på att det inte är ett fullformats objektiv så passar inte speciellt bra på mitt nuvarande kamera hus. När jag hade min DX användes det flitigt på tex mina semestrar till Island och Irland där det var mycket landskaps bilder som blev klickade.
 
Har haft funderingar att uppgradera till ett vidvinkel FX objektiv men dom ligger så högt i pris så har inte vart beredd på att sats så mycket på ett objektiv som inte kommer till lika mycket användning som mina andra objektiv.
 
Sen har jag såklart andra tillbehör som silverskär, filter, rengöringskit och stativ i kamerasamlingen. Plus två objektiv som bara står och dammar på hyllan där hemma som jag köpte till min första Nikon D60 (ett Nikon 18-55mm och ett Nikon 55-200mm).

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Gud vilka fantastiska bilder du tar, Nikon D800 är verkligen drömkameran! Jag undrar dock, jag funderar på att köpa ett 70-200 telezoom men är lite kluven på vilket märke jag ska ta, det lutar mot Sigma då jag har väldigt dåliga erfarenheter av Tamrons modeller.. men jag tänkte om du kanske kunde säga lite vad du tycker om din:) vad gäller autofokus, skärpa osv?

Svar: Tack snälla du!
Oj, jag har ingen erfarenhet av Sigma i huvudtaget. Jag älskar mitt Tamron 70-200mm, men jag har inte testat nått i samma modell från annat märke heller. Tycker autofocus funkar bra i mitt användande dock kan den va lite känslig, men på zoom får man väll acceptera en viss del av de. Modellen jag har finns inte att köpa längre, men den som finns ute nu ska väll bara va bättre då den har "VR", men såklart x-antal tusen dyrare. Vet inte om det hjälpte dig nått :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-03-18 @ 13:08:53
URL: http://projekthastksg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback