Helgen!


Nikon D5100 & Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro Sofie och Plättan igår :)

Igår va vi ute på en promenad med Play och min kära kamera, Sofie och Plättan hängde med också i det härliga vädret.. De är bra för Playyan att få skritta lite efter träningen i lördags.. Mer om den nu!

Började med att jag inte fick tag på Stina så jag tänkte ähh jag åker väll dit och rider själv då, bättre än inget! Men så himla lustig nog så möter jag Stina i hennes bil precis innan jag svänger in på Köpings ridklubb så hon åkte och vände och höll en lektion för mig, schysst :)
Började jobba henne på marken, broms, framåtbjudning, öppna, sluta mm så hon skulle bli lösgjord för hon stretade imot lite och kändes smått stel.. Sen gick vi över till cavaletti och la till ett kryss efter bommarna som va cirka 3 språng bort.. Sen gjorde vi om cavalettin till studs, så först studs och sen 3 galoppsprång, sen hinder..
Vi tyckte play kunde vakna till lite mer så vi höjde hindrena och hon hoppade som en gud ♥ De bara small i underlaget när hon sköt ifrån, tom så en häst blev så rädd att den bockade iväg med sin ägare, ooops :P Slutade väll med att vi hoppade 110-120cm så de fick räcka!
Sen så hoppade jag även ett räcke imellan höjningarna med en regnbåge under, trodde Play skulle titta på den men icke! Hon har blivit så himla duktig :') Tycker de bara går bättre och bättre för varje träning i Köping.


Trackback