Min Kamerautrustning!

Nikon D5100

Är väldigt nöjd med min D5100. Känns som man kan göra det mesta på den. Känner stor skillnad med skarpheten i bilderna mellan min D60 och denna.. Dock är ju en önskning att gå upp på en bättre kamera redan nu.. Men som sagt dem kamerorna ligger på minst över 10.000:- om inte 15.000:- så de får nog vänta ett tag :P
Men trivs väldigt bra med denna, gillar den svängdbara displayen som man kan skydda mot repor och damm genom att vika runt den.. Sen är de även skoj att man kan filma i HD med den (borde visa er nångång!).. Jadu, en bra kamera helt enkelt! Tror den va en nyhet när jag köpte den i juni :)

D5100 är en avancerad systemkamera med oöverträffade egenskaper som stimulerar din kreativa sida och hjälper dig att skapa stillbilder och filmer.

Den utfällbara och vinklingsbara monitorn hjälper dig tillsammans med kamerans D-filmfunktion att skapa unika bilder ur alla vinklar. Med hjälp av en specialeffekt kan du skapa magiska stillbilder eller filmer. Med HDR-funktionen kan du ta stillbilder med fina detaljer av motiv med hög kontrast. Källa: http://www.fotokungen.com

Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro

Dett är helt klart det bästa inköpet i kameraväg jag gjort :) Fick betala 7.000:- för detta, kostade dock upp mot 9.000:- för några år sen.. Har hört att dem slutat tillverka modellen som dock är helt idiotiskt tycker jag.. Vet ej 100 om de stämmer men illa är det om de gör de :P Antar att de ska komma ut med nån ny version av den.
Två bild tagen med detta objektivet:

Tamron SP AF 90mm F/2.8 MACRO (1:1)

Detta är mitt Macro objektiv (som jag tycker alla borde ha ett, sjukt skoj att fota med!) Väldigt bra objektiv tycker jag! Skarpt och lätthanterligt! Använder det mest på vår sommar perioderna när det finns mycket insekter och blommor att ta kort på :P Alltid kul att se saker och ting på ett nytt sätt genom macro!
En bild taget med detta objektivet:

Tamron AF SP 10-24/3,5-4,5 Di II LD IF till Nikon AF

Dett objektiv gillar jag också skarpt! Riktigt toligt att ta landskapsbilder med.. Blir mest använt när jag är på resa och är uppe bland berg eller häftig natur. Men finns även andra tillfällen jag använder vidvinkeln, tex på jobbet mm.. Har dock blivit mindre använt efter jag köpte mitt Tamron 70-200.
En bild taget med detta objektivet:

Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR

Detta objektiv använda jag en del förut när jag skulle ta kort på djur, tex på Play när hon busade i sommarhagen och lite så.. NU har jag dock ingen användning för de när jag köpte 70-200mm så de blir nog av att sälja av de inom snarframtid :)
En bild taget med detta objektivet:


Nikon AF-S DX VR 18-55/3,5-5,6G II

Detta objektiv köpte jag till min första kamera som säkert många andra också gjort.. Skulle vilja få iväg de här objektivet och min D60 för en billigare peng!

Nikon D60


Min alldra första systemkamera är detta! Hade den iallafall 2-3 år innan jag graderade upp mig.. Förträfflig nybörjar kamera.. Ska försöka sälja den vidare om nån är intresserad eller på tradera får se hur de blir :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback