Erika 22år!


Nikon D5100 & Tamron AF 90mm f/2.8 SP Di macro SOMMAR ♥
Idag fyller min kusin Erika 22 år, ovan är 2 bilder jag tog på henne och Gabbe som hon hade förut.. Nu har hon fått tillbaka sin lilla c-ponny som är triangelmärkt ;) Lite omställning att gå tillbaka till c-ponny igen, haha! Det är hon som rider Play på torsdagar numera! Hon är superduktig på att rida Playyan som kan bete sig som en pissmärr ibland när de inte är på hennes villkor! Hon har även haft Mazze i 2år innan hon fick Gabbe.. Han står dock som ridskolehäst nu på Hamre.. Han finns o läsa om på: http://hamreryttarna.blogg.se/

Igår när jag kom tilll stallet tänkte jag att de är bäst att jag tar in Play direkt så hon hinner äta i lugn och ro innan dressyrträningen.. Direkt när jag kom ut till hagen såg jag att hon bara hade 3 boots på sig.. Hon är fan expert på att tappa boots! När jag kom närmare så¨såg jag att de rann blod på hoven :( Tog in henne och konstatera broddtramp! De var bara ytligt som tur va, såg äckligt ut eftersom de va fullt med blod och sen en köttflik som man va tvungen o lyfta lite när jag gjorde rent. Spolade med bakteridödande som såklart svider lite.. La sen ett bandage med kompress under så de inte kommer in skit i de..
Jag gick in och kände på henne när lektionen började som jag skullle va med på.. Hon va pigg som fan och inte alls halt, helt oberörd! Så jag va med på lektionen, play va duktig men otroligt envis! Hon gav sig inte i första taget, men slutade iallafall posetivt med lösgjord häst..
Efter lektionen bandagera jag av hoven och spolader med koksalt och bakteridödande så de inte skulle finnas nå små grus där som kanske hade letat sig in.. Så drog jag på ett nytt bandage och silvertejpade så det ska hålla i hagen idag.. Tur att de inte är geggigt i hagen iallafall! Efter 5timmar i stallet så var man hemma ;)
Mamma skulle gå till apoteket idag och köpa lite påfyllning till mitt "stallapotek", kan behövas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback