Strömsholm del 2

Nikon D800 & Tamron AF 70-200/2,8 Di IF Macro Från solsken till spöregn
 
Tillbringade som sagt gården på Strömsholm igen och denna gången var det äntligen fint väder för en gångs skull när vi åkte dit så det fick bli shorts.. Men man han ju ångra sig direkt då det mulnade på så fort vi hade parkerat och klivit ur bilen. Var iallafall och kikade både på hppningen och dressyren, sen satte jag mig ner och chilla lite i brassestolen som vi hade med oss, tror ni inte att det börja ösa ner regn då? Jaha där fick vi sitta genomblöta resten av dagen med kameran inpackad i en plstpåse.. Och tror ni inte att när vi hade packat ihop alt och börja gå mot bilen så sprack det upp och blev strålande sol?! Visst är det typiskt :P
 


Kommentarer
Postat av: Moa A

Herregud vad fina bilder! Du har talang för fotografi :)

Svar: Åhh tack snälla för dom fina orden :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-08 @ 14:30:15
URL: http://moaandersson.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Tokfina bilder! Gillar verkligen den med regndropparna, hur fint som helst! Du är så himla duktig! :)

Svar: Man tackar! :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-08 @ 15:24:46
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Jätte fin blogg, var gärna med i min veckans blogg! :)

Svar: Tack :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-08 @ 19:12:05
URL: http://jjuliaa.blogg.se
Postat av: Louise

Åh vad typiskt med vädret! Andra bilden är min favoritbild trots regnet.

Svar: Ja regn bir alltid häftigt på bild men inte lika roligt att utlida de ;)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-08 @ 23:23:37
URL: http://vitmossa.blogg.se
Postat av: Stina

Hej! Superfina bilder! Lägger du upp de någonstans så man kan köpa dem?
Mvh Stina

Svar: Lägger inte upp dom nånstans men säg vilken klass, dag, namn och hur ni såg ut så kan jag kika efter om de finns nått på dig :) Mvh Rebecca
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-09 @ 22:56:46
Postat av: Malin

Hej Rebecca! Jag var också på Strömsholm och tog bilder men jag lyckas inte alls att få samma fina skärpa som du har på dina bilder. Var sätter du fokus? Vilka inställningar använder du dig av? Skulle vara så tacksam för svar. Kram

Svar: Vad fotade du med för objektiv? Jag brukar tänka på att ha ca 3,2-3,5 i f-tal och sen ha snabb slutartid då hästen rör sig hela tiden. Sen får man vara snabb på att trycka in fokus och "avfyra" på avtryckaren så inte ekipaget hinner gå ur fokuspunkten :) Lycka till!
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-10 @ 15:03:43
Postat av: Malin

Hej och tack för ditt svar! Jag fotar med ett Canon EF 70-200/4,0 L USM så jag tänker att det inte är utrustningen det är fel på. Jag fotar f.4 och med snabb slutartid över 1/1000. Jag följer ekipaget med en fokuspunkt (den mittersta) och fokuserar då mitt på hästen. Jag upplever det alltid som att hästens huvud och ryttarens ansikte inte blir tillräckligt skarpt. Jag måste bara säga att jag gillar dina hästbilder och blir väldigt inspirerad. Tack!

Svar: Inga dåliga grejer då! Jag brukar MINST ha 1/2500 i slutartid. Tack vad kul att du gillar dom :) Kram
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-10 @ 18:28:49
Postat av: Malin

Jamen då är det antagligen där skon klämmer! Tack så mycket för hjälpen!

Svar: Varsegod :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-10 @ 21:10:02
Postat av: Stina

Jag hade klarblå kavaj, en svart häst i 1.30 (Calippo) & en brun (Belle av J) i 1.40 :)

Svar: Sry för sent svar, jag har ej hunnit kolla igenom arkivet efter bilder men jag ska försöka göra de dom närsmaste dagarna. Hittar jag nått mailar jag dig :)
Rebecca Tengström - Fotoblogg

2014-06-10 @ 22:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback